Taalvaardig

‘Taalvaardig’ zorgt ervoor dat de doelgroep (klantenservices van bedrijven) inziet dat zij ons product nodig heeft om mee te komen in onze snel veranderende maatschappij, zodat ze de concurrentie voor blijft. Dit gaat zij doen door op de juiste manier spelling en grammatica toe te passen in bijvoorbeeld belangrijke mails. Hier biedt Sterk sTAALtje werk de oplossing voor.

Sterk sTAALtje werk

Goed sTAALtje werk is na een aantal iteraties veranderd naar Sterk sTAALtje werk. Dit concept zorgt ervoor dat de doelgroep (klantenservices van bedrijven) inziet dat zij ons product nodig heeft om mee te komen in onze snel veranderende maatschappij, zodat ze de concurrentie voor blijft. Dit gaat zij doen door op de juiste manier spelling en grammatica toe te passen in bijvoorbeeld belangrijke mails. Staal definieert de kracht van taal (taal is sterk)

Producten

Uit een klein onderzoek is gebleken dat men veel mailtjes met ‘reclame’ en acties ontvangt maar deze als snel in de prullenbak verdwijnen. Vaak gebeurt dit al bij het uitzoeken van de mailtjes en post door de receptie of andere die hier verantwoordelijk zijn.

Een persoonlijk product dat meer opvalt zal in deze dus meer aanspraak maken op de klant. Dit concept wordt ondersteund met een direct mail, die met haar uitstraling en uiterlijk op zal vallen tussen de andere reclame. Een product dat niet zomaar wordt weggegooid. In het begin zal het pakket getest worden. Noordhoff Uitgevers- Taalvaardig, levert zo’n pakket aan een aantal belangrijke werkgevers in de stad Utrecht. De werkgever van het bedrijf verspreidt het vervolgens onder haar werknemers.

Direct mail

  • Informatie over het pakketje aan de binnenkant van het doosje;
  • Kortingsvoucher voor het programma > een code voor een trial versie om je  taal-, spel- en grammatica te testen.

USB

Deze bevat een infographic met een uitleg over de trial versie. Zo kun je thuis ook aan de slag met het verbeteren van je taal. Op deze USB kun je ook je eigen belangrijke gegevens opslaan wanneer je dat zou willen.

Pen

Pennen zijn de infiltranten onder de reclame, ze komen via-via op plekken en kantoren waar je het nooit van verwacht. Van binnenzak tot bureau en dan weer de broekzak in en voor je het weet ligt zo’n pen weer bij iemand thuis, of op een ander bureau. Sleutel tot gebruik is wel een goede pen te geven, zo’n pen die ze elke keer weer pakken omdat deze zo lekker schrijft.

Guiding prinicples

  • Logo Noordhoff/taalvaardig moet altijd op de uitingen/producten staan;
  • De kleuren uit de styleguide van Noordhoff moeten terugkomen;
  • De look & feel van de producten is ‘staal’;
  • Lettertype: Helvetica;
  • Het is een persoonlijk pakketje: tutoyeren en eventueel de naam van de toekomstige klant;
  • Het pakketje geeft de gebruiker altijd een enthousiast gevoel: “speciaal voor jou”

©2020 Nadine