Hoogvliet persona's

De onderdelen die hier ter sprake komen zijn: het bekend maken van de klantenkaart en de informatiebehoefte hiervan, het online inzichtelijk maken van profielgegevens en het weergeven van de kooppunten en de persoonlijke en variërende gerechten.

Roos, 27 jaar.
Ze heeft een afstandsrelatie en ziet haar vriend één keer in het weekend. Ze woont in een huurwoning in Den Haag. Sinds kort doet Roos online boodschappen bij Hoogvliet, omdat ze weinig tijd heeft om fysiek boodschappen te doen in verband met haar studie en haar parttime-werk. Helaas kan Roos niet online sparen met haar klantenkaart die ze wel in bezit heeft. Ze bestelt vaak via de website. De app voldoet niet aan haar wensen. Zo is deze onoverzichtelijk voor haar en onpraktisch. Zodra de folder in de bus valt, kijkt ze erin. Ze koopt ook vaak boodschappen op basis van deze aanbiedingen. Ze noemt het zelf een sport om zo goedkoop mogelijk boodschappen te bestellen.

Devices:                          Social media:
Smartphone                   Instagram
Laptop                            LinkedIn
Televisie                         Whatsapp
Ipad                                Twitter

Behandelde punten

  • De klant kan met online bestellen geen kooppunten sparen;
  • De klant bekijkt de folder met aanbiedingen en koopt op basis hiervan de boodschappen.

Mascha, 27 jaar.
Ze woont samen met haar vriend in een appartement in Houten. Mascha doet elke dag in de Hoogvliet-supermarkt in Houten haar boodschappen omdat deze het dichtst bij huis is. Ze doet vaak doordeweeks in de namiddag, haar boodschappen. Daar loopt ze weer. Ze heeft geen idee wat ze moet eten, omdat ze het assortiment wel ondertussen kent. Ze koopt maar weer haar standaard groentes, wat vlees en aardappelkrieltjes. Ze vindt dat ze zichzelf vanavond wel eens mag verwennen. Ze koopt wat ijs voor toe. Ze wilt afrekenen bij de snelkassa. Hier wordt gevraagd of aan haar of ze een klantenkaart heeft en of deze gescand moet worden. Mascha is niet bekend met de klantenkaart. Ze rekent af, controleert haar bon en fietst naar huis. Tijdens het koken denkt ze nog eens na over de klantenkaart en zoekt op internet wat het inhoudt.

Devices:                         Social media:  
Smartphone                  Instagram                   
Televisie                         LinkedIn
Iwatch                            Whatsapp
Laptop                            Facebook

Behandelde punten

  • De klant is niet bekend met de klantenkaart;
  • De klant heeft geen inspiratie op het gebied van avondeten;
  • De klant wil zo snel mogelijk boodschappen doen door bij de snelkassa af te rekenen.

Evelien, 33 jaar.
Ze is getrouwd en heeft en zoontje van vijf jaar. Ze woont samen met haar man in Leiden. Evelien doet haar boodschappen twee tot driemaal per week bij Hoogvliet. Zelden doet ze haar boodschappen online. Ze loopt vaak in de winkel zonder boodschappenlijstje en koopt het hoognodige: wat fruit, groente, frisdranken, wat lichte alcoholische dranken, enkele versnaperingen en huishoudelijke producten. Als ze al haar boodschappen in haar boodschappenkar heeft en naar de kassa loopt, bedenkt ze zich dat ze de klantenkaart vergeten is. Ze is namelijk met de kooppunten aan het sparen voor een vakantie met haar gezin. ‘Dan maar geen kooppunten dit keer’, denkt ze dan maar. Ze wil na het afrekenen weten hoeveel euro haar punten nu waard zijn. Hiervoor moet Evelien naar de klantenservice. Ze heeft hier geen zin in en vervolgt de route naar huis.

Devices:                          Social media:
Iphone                             Instagram
Televisie                          Whatsapp
Laptop (van werk)          Facebook

Behandelde punten:

  • De klant kan zonder klantenkaart niet sparen;
  • De klant moet langs de klantenservice om te weten hoeveel euro de kooppunten waard zijn.

©2020 Nadine